tirsdag 1. september 2015

Reisen og de første dagene på Collage.

Da var vi endelig fremme i Cork!

Etter å ha sagt hade til kjæresten, venner og familie var det å reise til Gardermoen for å rekke flyet som gikk kl. 17.00. Vi flydde med British Airways til London (Heathrow). Her skulle vi vente i 4 timer før vi skulle fly videre til Cork. Mens vi ventet kjøpte vi litt diverse på flyplassen, og spiste middag på en av restaurantene.

Til Cork flydde vi med Aer Lingus. På flyplassen i Cork ble vi møtt av Irene som er fra Green Horizons. Vi ble kjørt i en minibuss fra flyplassen til North Quay Place, som ligger midt i sentrum. Her skal vi bo under hele oppholdet. Det var veldig godt å komme frem etter en veldig lang reise. Vi kom fram til leiligheten etter midnatt, så vi var ganske trøtte og slitne når vi kom fram. Etter å ha fått litt informasjon fra Irene og pakket ut fra kofferten kastet jeg meg i senga. Neste dag skulle vi opp tidlig for å gå på Cork English Collage.



Vår første dag i Cork skulle vi på skolen til kl. 08.45. Det var veldig lett å finne fram til skolen, og vi brukte ikke mer en 10 minutter til å komme frem. Når vi hadde kommet fram skulle alle elevene møtes i kantinen. Her ble vi delt inn i klasser passert på hvilket nivå vi var i engelsk. Før vi reiste hadde vi tatt en test for at lærerne skulle vite hvilket engelsknivå vi var på. Slik at de kunne dele oss inn i klasser med engang.


På skolen er det også aktiviteter som vi kan være med på etter skolen. Vi har ikke vært med på noen ennå, men det blir vel å sjekke ut hva vi kan være med på etter vært.

Neste dag i Cork var det å komme seg opp å gå til skolen. Timeplanen på skolen er veldig grei. Vi starter klokken 09.00, vi har pause fra kl. 11.00 - kl. 11.20, og er ferdig kl. 13.20. Vi går på skolen fra mandag til fredag, og her skal vi gå i to uker. Etter to uker på skole skal vi begynne å jobbe.

I går fikk jeg vite av Margaret (fra Green Horizons) at jeg kunne velge mellom å jobbe på Cobh Commuinty Hospital (som var planlagt) eller Irish Wheelchair Assoication. Etter å ha lest om den nye arbeidsplassen bestemte jeg meg for å jobbe der i stedet. Jeg vil da få litt andre oppgaver. Her skal jeg jobbe med mennesker med funksjonshemninger. Jeg kommer til å assistere i "work shopen", være med på dagsturer, sosiale aktiviteter og snakke med menneskene på senteret.

Jeg valgte å jobbe her i stedet for å prøve noe helt nytt, som jeg ikke kommer til å jobbe med i Norge. Jeg syntes det virker veldig spennende og interessant. Jeg gleder meg til å møte kollegene, brukerne og få se den nye arbeidsplassen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar