søndag 6. september 2015

Den første uka i Cork

Da har jeg vært i Cork i en uke, og ferdig med den første uka på Cork English Collage. Bare 1 uke igjen på skolen før jeg skal begynne å jobbe. På fredag hadde vi en liten test på skolen fra uka som var. Hver fredag blir det en test på skolen. Vi hadde også en framføring på fredag. Vi kunne ha om en kjent person eller et sted (eller nesten hva som helst egentlig). Jeg syntes vi lærer mer i timene her enn vi gjør i Norge, er nok fordi vi må bruke engelsk hele tiden og lærer alt på engelsk. Jeg syntes i vært fall skolen er veldig lærerikt og jeg er sikker at jeg kommer til å få mye brukt for det når jeg skal begynne å jobbe her. Jeg ser fram til en ny uke med masse nytt å lære.

Etter vi er ferdig på skolen blir det alltid arrangert noen aktiviteter som vi kan være med på. Noen av aktivitetene er gratis og noen koster å være med på. Vi har ikke fått vært med på så mange av dem ennå, men jeg ser fram til en ny uke med nye aktiviteter. Denne uken har jeg, Stian og Erik utforska byen litt, handla masse mat og ordnet litt forskjellig i leiligheten. Fremover skal vi nok få vært med på masse spennende.

På fredagen bestemte jeg og Erik at vi skulle besøke Old Jameson Midlleton Distillery som ligger litt utenfor byen. Her fikk vi se hvordan ekte Jameson Irsih Whiskey ble laget, og høre om hele historien bak Whiskeyen. Jeg syntes turen var veldig spennende og interessant, og etter vi var ferdig med omvisning på brenneriet fikk vi smake på Jameson Irish Whiskey og en Jameson Irish Whiskey Cocktail. Hvis du skal til Cork, syntes jeg denne turen er hvert å få med seg!








































På fredagskvelden ble vi invitert på vors av noen tyskere vi hadde blitt kjent med på skolen. Deretter var det å ta bussen ned til byen. Etter masse leting etter et utested som hadde 18 års grense, fant vi til slutt "Old Oak". Her var det masse folk og super bra liv! Veldig annerledes å dra ut på byen her, enn hjemme i lille Norge.

På lørdagen var jeg på The English Market her i Cork. Det var veldig mye forskjellig matvarer, så her kommer  jeg sikkert til å kjøpe noe mer etter hvert. Veldig spennende å se, siden jeg ikke er vant til slike markeder i Norge.


























På søndag gikk jeg og Erik til St. Anne's Church & Shandon Bells Tower, som ligger 5 minutter unna der vi bor! Her fikk vi ringt i de berømte klokkene "Shandon Bells". Etter mange trappetrinn kom vi endelig opp til toppen av tårnet, og her ble vi møtt med en fantastisk utsikt over hele Cork.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar