søndag 13. september 2015

Ferdig på Cork English Collage!

Nå har jeg gått på Cork English Collage i 2 uker. Fredag var den siste dagen min på skolen. På den siste dagen hadde vi en test igjen, og vi som var ferdig fikk utdelt diplomer for å ha fullført kurset. Syntes det var godt å bli ferdig på skolen, siden jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe her!

Jeg syntes det har vært lærerikt og spennende å gå på skolen. Har blitt kjent med mange forskjellige mennesker fra andre land. Blant annet Tyskland, Frankrike, Polen, Spania, Sør-Korea og Brasil. Vi har hatt forskjellige muntlige aktiviteter/leker, øvd på grammatikk, utvidet ordforrådet vårt, øvd på lese og snakke og skrive tekster. Føler at jeg har blitt litt bedre i engelsk, men jeg må nok fortsatte å øve mer på egenhånd for å komme til det nivået jeg ønsker å være på. Nå som jeg skal begynne å jobbe neste uke, kommer jeg til å få øvd meg masse på engelsk! Jeg har fortsatt 12 uker igjen til å bli enda bedre i engelsk her i Irland!
På onsdag var jeg på jobbintervju til IWA(Irish Wheelchair Assoication). Etter jeg hadde hatt to timer på skolen skulle jeg møtte Margaret på Green Horizons office. Hun kjørte meg til IWA, og presenterte meg for de ansatte. Det var ikke akkurat et jobbintervju, siden jeg kun svarte på noen få spørsmål. Det ble mest informasjon om stedet jeg skulle jobbe, hva jeg skulle jobbe med og noen papirer jeg måtte skrive under på. Etter Margaret dro videre, ble jeg igjen for å bli kjent og jobbe resten av dagen.

I dag har vi vært å sett Cliffs of Moher eller Moher-klippene som det er kaldt på norsk. Klippene ligger på vestkysten av Irland, så etter en 3-4 timers busstur kom vi endelig fram. Først stoppet vi et stykke unna for å se på noen litt mindre klipper. Her var det viktig å være veldig forsiktig, siden det var masse steiner, og de kunne være veldig glatte. Etter å ha gått VELDIG FORSIKTIG ut mot kanten, tok vi bussen videre et lite stykke til de berømte Moher-klippene. Klippene vi først så var ingenting i forhold til dette! Det var sykt langt ned! Klippene er alt fra 120 meter, og helt opp til 214 meter ved et gammelt tårn som heter "O'Brien's Tower". De få gangene jeg turte å gå bort til kanten, kilte det skikkelig i magen! En helt utrolig opplevelse å få se disse klippene, selv med veldig dårlig vær!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar