søndag 15. november 2015

Weekend trip to Dublin

På mandag før lunsj var vi på pil og bue skyting. Dette skal de drive med i 5 uker, så resten av mandagene mine blir å være med på dette. Etter skytingen dro vi til Blackpool som er et kjøpesenter her. Her spiste vi lunsj og så litt i butikker sammen. På tirsdag var vi også på et kjøpesenter og handla litt og spiste lunsj. Siden senteret til IWA ikke er helt ferdig enda, så må vi finne på noe å gjøre utenfor senteret. Syntes det er helt greit å være med ut og få sett så mye som mulig av Cork.

På torsdagen måtte jeg stå opp veldig tidlig siden jeg skulle ta bussen fra Cork kl. 8. Jeg reiste med et busselskap som heter aircoach. De kjører direkte til Dublin, og så videre til flyplassen. Det tok 3,5 timer og det kostet ca. 30 euro tur/retur. Jeg tok bussen helt til flyplassen for å møte kjæresten min der. Fra flyplassen tok vi en shuttlebuss til hotellet som var gratis. Hotellet vi lå på heter Best Western Dublin Skylon Hotel. Det ligger 15 min fra flyplassen og 5-10 min unna sentrum med bil. Syntes hotellet og rommet var utrolig fint. Frokosten på hotellet og maten i restauranten var veldig god.

På Fredagen tok vi bussen ned til sentrum. Vi gikk rundt å så litt i butikker, spiste lunsj og senere på dagen dro vi til Guinness Storehouse. For å komme oss hit tok vi trikken siden det var et stykke å gå. Byen er veldig stor så for å komme seg fra sted til sted så må man ta buss, trikk eller taxi. Syntes det var artig å se hvor og hvordan man lager Guinness, og Gravity baren på toppen var veldig flott! Var utrolig mange mennesker her, så var veldig vanskelig å komme seg frem, men i alt syntes jeg det var fint å være der selv om jeg ikke er så glad i øl.

Det lille jeg fikk sett av Dublin syntes jeg virker som en koselig og fin by, men det var veldig kaldt og det blåste utrolig mye. Vi hadde heldigvis sol på fredag ellers så regnet det stort sett. På grunn av været var så dårlig var vi en del på hotellet. Det fristet ikke så veldig å gå ut når det regnet, blåste og var skikkelig kaldt. Hadde en veldig koselig helg med kjæresten min og fikk se det meste jeg ville se i Dublin.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar