søndag 11. oktober 2015

Snart blir vi fire!

Da var enda en uke ferdig. Siden vi kom har vi hatt et ledig rom i leiligheten vår. Vi fikk vite at det kanskje skulle flytte noen inn etter hvert. For noen uker siden fikk vi greie på det skulle flytte inn en jente fra Frankrike. På mandagen som var fikk vi vite at hun kommer neste søndag. Tror det kommer til å bli veldig spennende å bo med noen fra et annet land, og da må vi jo også prate engelsk når vi er hjemme! Det er jo bare positivt syntes jeg.

På jobben min skjer det nesten noe nytt hver eneste dag. På mandager drar vi på utflukter, så på denne mandagen besøkte vi Collins Barracks Museum som ligger i Cork. På museumet fikk vi høre om historien til Collins Barracks og Millitær leieren. Vi fikk også se på noen våpen ute og prøve å holde dem. Vi fikk også se et av kjøretøyene som blir bukt i dag, og prøve å sitte inni dem. Etterpå ble det te og kake inne i en av husene. Etter vi hadde vært her dro vi å spiste lunsj sammen med brukerne.



På torsdag var vi også en tur ute med brukerne. Da dro vi til et stort kjøpesenter i Cork. På torsdager er det alltid "Farmers Market" utenfor senteret. Jeg var med en av brukerne hele dagen siden h*n trenger hjelp til å komme seg rundt. Vi var først ute å så og luktet på all den godt maten. Etterpå tok vi en tur inn, og så i noen butikker. Til lunsj denne dagen bestemte jeg og brukeren jeg var sammen med at vi skulle spise pizza fra markedet. Kjempegod pizza stekt i stein ovn. Etter vi hadde spist lunsj var det å se litt mer i butikkene på senteret.

Neste mandag blir det en ny tur til et historisk sted. Tror jeg gleder meg minst like mye som brukerne gjør!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar