søndag 18. oktober 2015

Da var jeg halvveis

Jeg har allerede kommet halvveis på denne utrolige reisen, og da har jeg igjen 49 dager til å ha flere spennende og morsomme dager på jobb, besøke "The Nightmare Realm", Halloween, weekend i Dublin med kjæresten, Black Friday og litt julegaveshopping før jeg reiser hjem. Jeg har veldig mye som jeg gleder meg til å gjøre her fremover, men jeg begynner å merke hjemlengselen så jeg er litt glad for at jeg er halvveis. Jeg savner kjæresten, familien og vennene mine, så det blir veldig godt å se dem igjen når jeg kommer hjem.

På mandag denne uken dro vi til en demning som ligger like utenfor byen. Demningen heter Inniscara Dam og er over 50 år gammel. Elven River lee renner igjennom demningen, som er den samme elven som renner igjennom sentrum av Cork. Når vi var her var vi først på toppen av demningen. Veldig flott utsikt og det var mye høyere enn det så ut som. Etterpå så vi på en film om demningen og vi fikk se noen av maskinene som blir brukt. En av de neste ukene som kommer skal vi kjøre opp til der elven starter, og se hvordan det ser ut der. Det blir alltid en god start på uken med slike dager!





























På tirsdag og onsdag var vi inne på senteret, men på torsdag før lunsj var vi ute i en park som heter The Lough. Her var det noen som skulle vise oss noen små seilbåter. Været var strålende (men veldig kaldt!), men siden det var nesten helt vindstille tok det dessverre en stund før de kunne bruke seilbåten, og når de først fikk brukt den gikk den veldig sakte. Men det var en veldig fin tur, og vi fikk tilbrakt litt tid ute.

I kveld kom Elise fra Frankrike. Hun skal bo med oss resten av tiden vi er her i Cork. Veldig koselig og søt jente. Gleder meg til å bli bedre kjent med henne, så får jeg også øvd mer på å snakke engelsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar